HABERLER

YDYO’da 6 hafta bitti!


“Time flies!”

YDYO da 6. hafta bitti. Blog bize sürekli arasınavlara, final sınavlarına ve yeterlik sınavına kaç gün kaldığını hatırlatıyor:) Umarız zamanın hızla aktığının farkında olarak ve akademik erteleme tuzağına düşmeden günlük aktivitelerinizi planlıyorsunuzdur.

Geçtiğimiz hafta neler yaptığımıza bakmadan önce sizinle bir şey paylaşmak isteriz. Ünviersiteye uyum sürecinde herkes bir birinden farklı deneyimler yaşar. Bu farklılığın temelinde demografik özellikler, bireysel farklılıklar, zihinsel yeterliliklerüniversiteye giriş yetenekleri ve farklı motivasyonel yönelimler rol oynar. Herkesin deneyimi kendine özgüdür. Bu uyum sürecinde eğitim kurumu ve öğretmenler tarafından beklenen akademik motivasyon ise öğrencilerin başarı, okul, yaşam vb gibi konulardaki inançları, öğrenme yaklaşımları ve problem çözme becerileri ile ilgilidir.

  • Davranışlarınızla ilgili hangi seçimleri yaptığınız (örneğin okula devam/devamsızlık konusunda attığınız adımlar ve verdiğiniz kararlar)
  • Bir işe başlamanız için geçen süre (örneğin sürekli ödev yapmayı erteleme ya da hiç yapmama)
  • Seçtiğiniz etkinlikteki yoğunluk ya da ilgi seviyeniz (örneğiniz dikkatinizi toplama süreniz, konsantrasyon problemi ya da dikkatinizi dağıtan şeylerle ilginiz, telefon gibi)
  • Bir etkinliği yapmada ısrar etmeniz ya da vazgeçmeniz (örneğin bu çok zor diye bırakmak gibi)
  • Bir etkinliği yaparken ki bireysel düşünme ve hissetme durumunuz (örneğin hoşunuza giderek yapmanız, zorunluluk hissetmeniz)

gibi hususlar sizin akademik motivasyonunuzu oluşturmanızda önemlidir. Akademik motivasyonun da başarı ile doğrusal bir ilişkisi vardır. Motive iseniz başarılı olacaksınız demektir, başka bir deyişle.

Daha önceki paylaşımlarda bahsettiğimiz  ve dil öğrenim sürecini tanımlamak için kullandığımız kaygan yokuş metaforuna benzer bir görsel paylaşıyoruz sizinle aşağıda. Motivasyon sürecini gösteren bu görselde yine bir yokuş var. Yokuşun dibi dışsal motivasyonu, zirvesi ise içsel motivasyonu temsil ediyor. Biraz zaman ayırıp bu iki motivasyon türü için yazılan anahtar kelimelerin neler olduğuna bakın. Anlamlarını bilmiyorsanız araştırın. Siz neredesiniz acaba? Yapamıyorum ve yapamayacağım mı diyorsunuz, yoksa henüz yapamadım diyenlerden misiniz? Yeni bir şeyler öğrenmek hoşunuza mı gidiyor, yoksa bölümün zorunlu o yüzden buradayım mı diyorsunuz? Hedefleriniz mi var, onlara mı ulaşmak istiyorsunuz? Yoksa bir gruba ait olmak hoşunuza gittiği için mi buradasınız? Bunları biraz düşünmekte fayda var sanki…


continuum-motivation4post

Evet, artık geçtiğimiz hafta neler oldu:

  • D kurları ile sürpriz bir toplantı yaptık. Genel olarak motivasyon sorunlarının konuşulduğu toplantı umarız öğrencilerimizin kafasında bir takım soru işaretleri oluşturmuştur. D kurunda tespit edilen genel sorunlarla hem fikir olan öğrencilerimiz, başarısızlık duygusunun ya da başarısız olacaksınızın vurgusunun onları rahatsız ettiğini ve sınıf ortamına uygun olmayan öğrenci davranışlarının motivasyonu olumsuz etkilediğini (örneğin sınıfta olup dersle ilgilenmemek ve etrafı rahatsız etmek gibi) toplantı sırasında ya da toplantı sonrası görüşmelerde ifade ettiler.
  • Walk & Talk 2 gerçekleşti. Yağmurlu bir güne denk geldiği için planlanandan daha erken biten Walk & Talk 2 ye katılan öğrencilerimiz umarız güzel vakit geçirmişlerdir, ıslanmak haricinde 🙂
  • Almanca hazırlık öğrencileri Tabu oynadılar ve film izlediler. Hızlarına yetişmek mümkün değil Almanca öğrencilerinin. Katılımlarından ve ilgilerinden dolayı kendilerini kutlarız.
  • Bh hafta IT Crowd adlı dizinin bir bölümünü gösterdik Konferans salonunda. Ancak ne yazık ki katılım olmadı, sadece bir öğrencimiz vardı. Bir kişi olsa dahi gösterimi gerçekleştirdik ve aktivitesini yaptık. Umarız öğrencimiz için faydalı olmuştur. Benzer bir şekilde Scrabble etkinliğimizde de katılım bu hafta azdı. Üzüldük doğrusu.
  • Korsan Etkinlik olarak Kahoot oynadık İngilizce Hazırlık öğrencileri ile. Yenilerine hazır olun lütfen 🙂
  • Neredeyse unutuyorduk: İsmet Görkem Akgün hocamızın gezgin ruhlar için düzenlediği “Bir Interrail Macerası” adlı etkinlik gerçekleşti. Görkem hoca kendi tecrübelerinden faydalanarak hazırladığı sunumunda katılımcıları interrail olanakları hakkında bilgilendirdi.

Güzel bir hafta dileğiyle…. Takipte kalın.

  • 46b4bb2e-a326-4632-8c34-c94144ca827fe6e5f496-ded3-43cf-8780-06840265ce0eIMG_2492InterrailInterrail

Almanca film gösterimiTabu spiel

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.